Lättlästa nyheter

Hej!

På hemsidan 8-sidor hittar ni lättläsa nyheter. Det är ett bra sätt att ta del av svenska nyheter men också för er att träna upp er läsförståelse. Det finns också möjlighet att lyssna på nyheterna för att träna er hörförståelse. 

Här är länk till hemsidan

Ha en fin dag!

/Lina

Kommentarer

  1. De pratar på momsen.
    Regeringe vill sänka skatt på mat momsen ett tag.
    Det är en del av deras plan för tolv till sex procent.
    Det ska gälla från april nästa år och från april nästa år och fram till december år 2027.
    Experter säger att sänka skatt på mat gör att maten blir billigare i affärerna.

    Många människor fråga på skatt!
    Varför betala vi mycket skatt????
    De har tröttnat på dessa sprängningar!!!!
    De känner dem inte trygg gör något åt saken snäll.

    SvaraRadera
  2. Jag berätta själv på skatt.
    förut bor jag i Strömsund och jobbade två olika företaget.
    Skulle jag betalade mycket skatt på månad, jag var inte nöjde bra.
    Sen jag ringde till hos Skatteverket.
    De sig vi förstår din känsla.
    Det kan absolut kännas som att man betalar en stor del av sin lön i skatt.
    Det var en vanlig tanke hos många.
    Alltid jag skatteåterbäring uppstår.
    Därför att de sig alltid prata på skatten.

    Hälsningar Andom

    SvaraRadera
  3. Jag lyssnade Sverige nyheter på moms, skatt och läste.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Schema för maj, juni, juli och augusti

Schema för september/oktober

Onsdag 22/1